Корисні посилання







Вхід на сайт



Забули свій пароль? / Зареєструватися

Опитування

Чи подобається Вам навчатись у Володимир-Волинському ВПУ
 
Виховуємо по новому

Методичні поради

методист Місюченко Н.О.

Сьогодні ми багато говоримо про те, як нам виховувати їх, нинішніх молодих. По - старому вони нібито вже не піддаються, а по - новому ми ще тільки вчимося.

Проблема удосконалення виховного процесу в нашому училищі актуалізується насамперед у контексті гуманістичної парадигми особистісно орієнтованого виховання, спрямованого на усвідомлення вихованцем себе як особистості, адже училище працює над методичною проблемою "Підвищення якості інтелектуально-пізнавальних та творчих здібностей учнів шляхом впровадження інноваційних технологій навчання і виховання"


Вважаємо, що виховну систему професійного - технічного училища слід розглядати як цілісний організм, що складається із взаємопов'язаних компонентів: комплексу виховних цілей, суб'єктів виховного процесу ( вихователь - вихованець ), їхньої діяльності, спілкування, відносин, змісту і методів організації виховання.

Однією з основних форм виховної роботи з учнями є виховна година, в нашому училищі проведення виховних годин введено в розклад, але є педагоги, які вважають цю форму роботи з учнями застарілою, віджившею. Шляхом індивідуальних бесід з педагогами, анкетування з'ясували, що:

- не всі педагоги знають методику підготовки і проведення виховних годин;

- деякі педагоги використовують досить обмежене число форм їх проведення;

- виховні години часто перетворюються на чергові збори з питань розборки вчинків окремих учнів;

- наслідки виховних годин не можна побачити відразу, іноді їх виховний вплив на учня скажеться через роки.

Вважаємо, що обов'язковою умовою успішної організації виховної роботи з учнями є педагогічне прогнозування.Педагогічне прозгнозування здійснюється на основі діагностики, яка починається з вивчення специфічного контингенту учнів, які прийшли на навчання в училище - це учні старшого підліткового і молодшого юнацького віку. Для наших учнів характерне^ з одного боку, раннє професійне самовизначення, прагнення до самостійності, а з другого боку -емоційна нестабільність, неадекватна самооцінка, суперечливість психологічних прагнень, ціннісних установок.

Врахування цих особливостей дає можливість конкретизувати завдання виховної роботи, тематику виховних годин, а також вибрати оптимальні методи їх проведення.

Прогнозування дає відповіді на питання " Яку особистість ми хочем о виховати? ", " Якими шляхами та засобами можна досягти кінцевої мети виховання?" Прогнозування сприятиме визначенню граней особистості, які мають більше шансів для самореалізації саме в умовах училища, воно допоможе підпорядкувати процес виховання розвитку особистих зусиль, відповідальності кожного учня за свої вчинки і діяльність.

Ми прийшли до висновку, що сучасна виховна година не повинна нагадувати урок, в її основі мусить лежати вільне, невимушане спілкування, атмосфера емоційно - цілісного сприйняття учнями актуальних і цікавих для них проблем.

Одна    з    головних    вимог   до    проведення    виховної   години   -багатоваріантність форм. Ось приклади:

•   Виховні години у вигляді практикумів, які часто проводяться нашими педагогами. Темою практикумів можуть бути ілюстрації повсякденного спілкування, побуту, людських взаємин:

—                "У нас гості "

—                "Для Вас, юні леді та джентльмени"

—                " Вибираємо падарунок "

—                " Манери і манірність "

—                " Пізнай себе "

На такій виховній годині можна показати, як просто і зі смаком одягнутись, скласти букет, сервіровати стіл, обговорити зразки сучасних зачісок, навчитись вибирати потрібний тон у спілкуванні з людьми, навчитись за зовнішніми емоціями людей визначати їх внутрішній стан і розвивати здібності співчувати. •   Виховні години у вигляді гри.

Це можуть бути прес - конференції, форуми, усні журнали. Наприклад: усний журнал " Традиції стародавні і сучасні ." ( з історії олімпійського руху ) зі сторінками:

I.  В здоровому тілі - здоровий дух.

II.  Традиції стародавні і сучасні.

  1. Конкурс ерудитів " Чи знаєте ви ?"

IV.  Перші олімпійські ігри сучасності.

V.  Сторінка гумору.

Прес - конференція " Пиття не доводить до пуття ", де за окремими столами розміщуються "предтавники преси ": журналів " Здоров'я ", " Твоє здоров'я ", " Фізкультура і спорт ", " За кермом" та інших. Учні задають представникам преси заздалегіть підготовлені питання.

  1. Чи є алкоголь дійсно ворогом здоров'я ?
  2. Як діє алкоголь на жіночий організм ?
  3. Як діє алкоголь на розум людини ?
  4. Що таке алкогольний психоз?
  5. Чи є алкоголем пиво ?

6.   П'яний і автомобіль - в якій мірі це небезпечно ?

При підготовці до прес - конференції можна провести конкурс на

кращий антиалкогольний плакат, випустити листки сатири і гумору.

Готуються плакати з різними статистичними даними, можна використати сценки, музику.

•       Виховані години у вигляді ігор - змагань: " Розумники -

возумниці", " Інтелектуальний марафон ", " Перший приз ", " Слабка ламка також подобаються учням, викликають у них інтерес до різноманітних джерел знань.

Східна мудрість гласить: якщо ви плануєте побачити результати через рік- вирощуйте ріс, через 20 років - виростить сад, через століття

-        виростить людину. Отже, щоб побачити свою державу сильною, треба
виховувати у молодого покоління працювитість, патріотизм,
професіоналізм, порядність. І левова частина цієї функції приходиться
на долю виховних годин, іншої позаурочної роботи з учнями.

Не все так просто в вихованні, адже виховання - це наслідок самодисципліни і самовиховання, це тренування, яке перетворює норми поведінки на звичку.

• Наших учнів слід навчати спілкуватися, самостійно розв'язувати свої проблеми, об'єктивно і критично ставитись до себе і своїх дій. Одним із засобів морального виховання учнів, розвитку в них вміння логічно, творчо мислити є виховні години-диспути. Перед початком диспуту учні знайомляться з правилами його проведення. Ось приклад диспуту, який проводився в одній з груп училища " Що означає знайти своє місце в житті "

Питання для обговорення:

—   Що Вам найбільше подобається в людях ?

—   Що Вам не подобається в них ?

—   Що ви розумієте під поняттям " вибитись у люди "?

—   Як ви розумієте девіз " Бути, а не видаватись "

—   Інтелектуальний міщанин. Хто він ?

—   Люди з міщанською психологією. Чи є вони серед нас ?

Перелік різноманітних виховних годин можна продовжити, причому слід пам'ятати, що виховна робота повинна сприяти розвитку пізнавальних, трудових, художньо-естетичних, спортивних інтересів та здібностей учнів.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

На даний момент 70 гостей на сайті