Корисні посилання







Вхід на сайт



Забули свій пароль? / Зареєструватися

Опитування

Чи подобається Вам навчатись у Володимир-Волинському ВПУ
 
Сценарій вечора педагогічного гумору і кмітливості

Вступне слово методиста: "Сила педагогічного гумору".

Методист:

Шановні колеги!

У наш час одним із засобів заохочення учнів до навчання, позбавлення їх стану тривоги і невпевненості у завтрашньому дні є доброзичливий і тактовний гумор педагогів. Добрий жарт, дотепний приклад, посмішка і підбадьорювання -все це сприяє душевному комфорту наших вихованців, підвищує авторитет самого педагога, знімає нервозність і непорозуміння.

 

Підлітки, яких ми з вами вчимо, природжені гумористи. Вони високо цінують тих педагогів, які вміють посміхатися на уроках, здатні оцінити їхні жарти, сміючись, підправити, підтримати, заохотити до творчих пошуків.

"Завдання педагога, - писав В.О. Сухомлинський, - виховувати почуття благородного гумору: здатність поєднувати радісний порив із співчуттям, співпереживаннями, жалістю...".

Педагогічний гумор є одною із складових професійної майстерності педагога. Можна виділити такі провідні його риси:

  1. Гумор допомагає створити атмосферу доброзичливості та щирості і може існувати лише в ній. Це не зла іронія, що принижує гідність учня, відчужує його від колективу, переключає увагу з можливого самозаглиблення на роздратоване самовиправдання. Це не насміхання, коли учень перетворюється на ізгоя, над яким глузують і однолітки, продовжуючи і доводячи до знущань подачу вчителя. Гармонізуючи стосунки між учителем і учнями, гумор виховує в останніх навички самоаналізу й самоконтролю, сприяє усвідомленню гуманістичного ідеалу.
  2. Гумор педагога є показником його емоційної зрілості, засобом активної психічної саморегуляції, знижує в учнів рівень тривоги, вчить їх підтримувати інтелектуальні і емоційно добрі стосунки зі своїми однокласниками.

3. Гумор сприяє розвиткові вищих інтелектуальних почуттів.

4. Педагогічний гумор виступає джерелом розрядки, засобом усунення розумової втоми, яка супроводжує навчання. Завдяки йому утримується увага, краще засвоюється матеріал.

Звичайно, вкраплення гумору в структуру навчального процесу потребує вільнішої фантазії у виборі змісту завдань, алгоритму уроку, проте повертається сторицею у захопленні учнів предметом, вивільненні їх інтелектуального потенціалу. Жарт, на якому "зав'язане" те чи інше правило, закономірність, та чи інша думка, завдяки своїй афористичності має більше шансів залишатись у пам'яті учнів, бути обміркованим, відкрити нові зв'язки між предметами і явищами.

Дослідження показують, що образливість, роздратованість педагога, в'ялість викладання матеріалу знижують працездатність у 37% учнів.

Хочу познайомити Вас, шановні колеги, з вимогами, яких треба дотримуватись, використовуючи гумор у педагогічному процесі:

  1. Не можна висміювати особистість людини (якусь одну рису, вчинок можна).
  2. Не слід сміятись над тим, що людина не може виправити, не можна допускати навіть смішки з приводу прізвища, дефектів мови, над фізичними вадами (не тільки самому, але і контролювати поведінку учнів).
  3. Не рекомендується першому сміятись над власним жартом.

4.  Недопустимі грубі і нетактовні жести, зубоскальство, кривляння - вони -
наслідки низької культури.

5. Не слід сміятись над випадковістю, висміювати якийсь випадковий промах.

6.  Не треба сердитись, почувши жарт учнів або побачивши усмішку на свою
адресу. Не можна в такому випадку вживати адміністративних заходів. Завжди
треба бути готовим посміхнутись, не треба боятися першому засміятись над
невдачею (це своєрідна форма самозахисту), слід підтримувати і спрямовувати
гумор учнів, не давати волі дріб'язковим почуттям.

Методист:

Дорогі друзі!

Сподіваюсь, що всім стало Яно, що почуття гумору - найважливіший засіб психологічного захисту особистості і підтримки мажорного настрою колективу. І нашу сьогоднішню зустріч з вами я пропоную назвати "Вечором педагогічного гумору і кмітливості".

Девізом нашого вечору ми обираємо одне слово: "Посміхайтесь!"

Тому що, як стверджує Дейл Карнегі, ніщо не має такої цінності, як усмішка:

-         Вона нічого не коштує, але створює багато;

-         Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднюючи тих, хто її дарує;

-         Вона триває одну мить, а пам'ять про неї іноді зберігається назавжди;

-         Не існує настільки багатих, які б могли прожити без неї, як і не існує настільки бідних, які б не стали більш багатими по її милості;

-         Вона створює щастя в родині, атмосферу доброзичливості в справах і служить паролем для друзів;

-         Тим не менше її не можна ні купити, ні випросити, ні позичити, ні вкрасти, оскільки вона являє собою своєрідну цінність, котра не приносить ніякої користі, якщо тільки вона не буде подарована від щирого серця.

Отож, давайте подаруємо один одному усмішку від щирого серця і почнемо наш вечір. Наш вечір буде складатись з кількох конкурсів, в яких ви будете мати змогу показати свою педагогічну обізнаність, загальну ерудицію, а також гумор і кмітливість. Щоб стимулювати ваш гумор і кмітливість, переможців конкурсів чекають призи, а визначати переможців буде компетентне журі, яке ми зараз оберемо.

(обирають журі) Методист:

Учасників нашого першого конкурсу визначить тест "Жарт-хвилинка, а заряд дає на годину".

Мета тесту: установити наскільки розвинуто почуття гумору у вас, шановні колеги. Педагоги, які покажуть найвищу ступінь володіння почуттям гумору і будуть брати участь у нашому першому конкурсі.

Отож, тест.

Біля кожного питання треба поставити відповіді "так" або "ні".

  1. Чи часто учні сміються після того, як ви пожартували?
  2. Чи вмієте ви знаходити вихід з неприємних ситуацій, не ставлячи ні себе, ні учнів в неприємне становище.
  3. Чи вдається вам спокійно розмовляти з учнем, не дивлячись на те, що він вас чимось образив.
  4. Чи викликає у вас сумнів твердження, що гумор і сміх здатні піднести якість виховної роботи?
  5. Чи доводилося вам, перебуваючи наодинці з собою, сміятися, читаючи книгу або дивлячись телевізор?
  6. Чи любите ви розповідати різні історії, щоб розсмішити учнів?
  7. Коли учні вам говорять неправду, чи вдається вам прикрасити розмову жартом?
  8. Чи переконані ви в тому, що володієте почуттям гумору? А тепер слово журі.

Член журі: Підрахуйте, будь-ласка, кількість питань, на які ви відповіли словом "так".

Ключ до тесту:

Якщо ви відповіли "так" на 6 і більше питань, то почуття гумору розвинуто у вас дуже добре. Воно допомагає вам виходити з будь-яких, навіть самих неприємних положень.

Якщо ви відповіли "так" на 4 і менше питань, то з гумором у вас погано. Старайтесь уникати неприємних розмов, конфліктних ситуацій, тому що ви не зможете відразу знайти з них достойний вихід.

І пам'ятайте, що почуття гумору можна і треба поступово формувати у себе.

Член журі: У нас визначилось кілька педагогів, які, якщо вірити тесту, добре володіють почуттям гумору. Вам і пропонується взяти участь в нашому першому конкурсі.

КОНКУРС ПЕРШИЙ: "ЗНАЙДИ ДОСТОЙНИЙ ВИХІД" Ситуація 1.

"Урок навпаки"

Вчителька Марія Петрівна була дуже незадоволена поведінкою та навчанням свого учня Петра і викликала в училище його батька, сільського механізатора. "Ну, розкажи батькові, як ти вчишся", Марія Петрівна злегка постукувала каблуком по підлозі.

"Як вчишся" - луною обізвався батько. Петро мовчав. Лінію поведінки випадках він відпрацював вже давно: мовчати, мовчати і мовчати, а в кінці чемно сказати "більше не буду".

Хвилин 15 вчителька і батько безперервно по черзі виховували Петра, а він чекав підходящого моменту, щоб вставити своє "більше не буду", але батько розійшовся. Він розмахував руками і все сварив і сварив непутящого сина. Раптом його погляд зупинився на вчительці.

-    Ти подивись, безсовісний, у Марії Петрівни вся сукня в плямах!  Вона

стільки з тобою возиться, що їй попрати ніколи. А ти...

Уявіть собі: Ви - колеги Марії Петрівни, які були присутні при розмові.

Запропонуйте ваш вихід з наведеної ситуації, бажано з гумором.

Заслуховуються варіанти, журі вибирає найкращі, потім зачитується кінець ситуації.

"Тут Петро зробив найправильніше, що було можливим в такій ситуації, він вхопив батька за руку і витяг його з учительської". Ситуація 2.

"З підглянутого в ПТУ-23 "

Перерва. Біля вікна в коридорі стоїть купка дівчат. До них підійшли хлопці, один з них купив для молодшого брата іграшковий пістолет і грається, наводячи його   на  дівчат.   Поруч  проходить  вчителька.   Не  довго  думаючи,   хлопчина

направляє пістолет на вчительку і промовляє "Руки вверх", СМ.. Дівчатка розсміялися.

Вчителька була страшенно ображена. На її вимогу майстер групи викликав батьків учня, учень просив пробачення.

Ваше бачення ситуації, бажано з гумором.

-         Переможцям конкурсу вокальна група присвячує пісню...

КОНКУРС ДРУГИЙ: "ГУМОР НА ВАШИХ УРОКАХ"

Викладачі наводять приклади використання гумору на уроках, журі визначає переможців, виділяючи найвдаліші приклади.

-    Переможці нагороджуються ...
Методист:

Хочу ознайомити Вас з деякими прийомами гумору, які сподіваюсь, допоможуть вам у спілкуванні з учнями і в викладанні ваших предметів.

ПРИЙОМИ ГУМОРУ

1. Іронія.

Вчителька на уроці фізики просить учнів піднести руки, хто знає матеріал. Руки не рухаються. "О, скільки рук, - каже вчителька. Ліс рук, я заблукала в цьому лісі". Учні засміялися і руки піднялися.

2. Парадокс.

Впертому учню "Наймогутніша перешкода на шляху до вдосконалення -впевненість у власній правоті".

3. Доведення до абсурду.

Учень випадково зіпхнув зі столу лінзу. Викладач посміхнувся: "Справа зроблена. І це єдина втіха, як кажуть у Туреччині, коли відрубають голову не тому, кому треба".

4. Об'єднання різноманітних явищ.

"Дружба, як чай - є доброю поки гаряча, міцна і не перенасолоджена".

5. Дотепність, нісенітниці.

Один американський винахідник підготував проект нового полегшеного двигуна, з алюмінієвими поршнями замість сталевих. Експерт зробив зауваження:

"Поршень з алюмінію працювати не буде, в циліндрі досить великі навантаження і тертя".

-         Ви впевнені - запитав винахідник.

-         Так, бо я працював інженером на заводі.

-         Немає сумніву, що ви працювали інженером, але я впевнений, що ви не працювали поршнем в двигуні.

6. Натяк.

(використання байки, притчі, частушки) "А Васька слушает да ест ".

7. Повторення як прийом дотепності.

В туристичному поході учень задивився на зірки. Дивися, куди їдеш, Андрію, а то можеш попасти туди, куди дивишся.

8. Псевдоконтраст.

"Одні говорять, що взірець непостійності - хлопці, інші - дівчата, а на самій справі - атмосфера".

9. Зворотне порівняння.

- Учень стукнув кріслом і почав виходити із залу. Викладач припинив лекцію і промовив відому фразу Маяковського "Посмотрите, вот юноша, из ряда вон выходящий".

10. Гротеск, заснований на перебільшенні або переменшенні.

Методист: (Дон Кіхот, Плюшкін тощо).

Сподіваюсь, всі ви добре зрозуміли, що введення в урок жарту, елементів гумору вимагає чималої підготовки праці, ерудиції. Але витрачені зусилля окупаються. Сміх, викликаний добрим, теплим жартом, зближує. Гумор робить вивчаємий матеріал більш образним і наочним, а урок - яскравим.

Наш ТРЕТІЙ КОНКУРС - "Кмітлива відповідь: і не забувайте наш девіз

"Посміхайтесь". 1. Що трапляється іноді, коли познайомишся з педагогом як найближче?

(хочеться послати його якомога далі)

2. Хто такий педагог - оптиміст?

(це той, хто продовжує співати, коли пісня вже проспівана)

3. Коли у педагога притупляється почуття обов'язку?

(з ростом числа боргів)

4. На чому найкраще повіситись жінці-педагогу?

(на чужій шиї)

5. Чому чоловікам-педагогам не тр
еба уникати спокуси після 60

(тому, що в цьому віці спокуса сама втікає від вас)

6. Що робити, якщо педагог нічого не розуміє в бізнесі?

(не переживати, в ньому ніхто нічого не розуміє)

7. Що таке демократія в умовах ПТУ?

(це коли тебе пошлють якомога далі, а ти ідеш куди хочеш)

8. Що таке ринок для педагога ПТУ?

(і смішно, і грішно, і нікому руку подати) Нагородження переможців.

Наш ЧЕТВЕРТИЙ КОНКРС "Педагогічний анекдот".

Конкурси можуть бути продовжені.

Протягом року звучать гуморески,  співаються жартівливі  пісні  (власно складені), доповнюються рими. Методист:

Дорогі друзі!

Підійшов до завершення наш вечір педагогічного гумору і кмітливості. Сподіваюсь, що після цього нашого вечора ви постараєтесь, як радить Амонашвілі, частіше запрошувати на свої уроки Монуса - бога сміху й жартів, який допоможе вам прогнати з уроків Морфея - бога сну.

 
На даний момент 26 гостей на сайті